Plynofikace ZJ - jak s nádrží?

ZJ, WJ, WK, XK

Moderátoři: harley, Marty

Plynofikace ZJ - jak s nádrží?

Příspěvekod JJ » sob, 21 bře 2009 22:43

Jak už jsem psal jinde, chci do ZJ nechat dodělat plyn. Původní představa byla 100l nádrž za sedačkami napříč mezi podběhy. Dnes jsem to měřil a je tam 107cm místa (u podlahy). Udávaná šířka 100l nádrže je 108 cm.

Půjde to tam nějak nacpat (podběhy nahoru ustupují, je tam tapezierung...), nebo budu muset deset litrů obětovat?

Koukal jsem taky, že se často objevuje řešení s osmdesátkou(?) podélně. Celkem by mne zajímaly zkušenosti někoho, kdo toto dilema dřív řešil a důvody pro konečné rozhodnutí, ať už je jakékoli. Já jsem se původně příčnému umístění vyhýbal, protože jsem chtěl zachovat možnost přepravy dlouhých předmětů, jenže takovou situaci můžu řešit přepravou na střeše či vozejku a větší objem nádrže se hodí.
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod harley » sob, 21 bře 2009 23:30

Proč nedáš toroid místo rezervy? Nezabiješ tím už tak malej kufr.
Jeep Wrangler JK Unlimited-X, 3,8 V6 automat, 2,5" Teraflex lift,33"M/T Cooper

www.properform.cz
Uživatelský avatar
harley
Offorad ikona
 
Příspěvky: 7905
Registrován: pát, 14 říj 2005 08:29
Bydliště: Praha 9 Prosek

Příspěvekod J.A.Y. » sob, 21 bře 2009 23:52

já mám podélně a má to výhodu i nevýhodu :)
výhoda je, že do kufru dám po sklopení sedačky pořád skoro 2m dýlky.
nevýhoda je, že nádrž má jen 60l. Do ní se i těch cca 60 dá narvat, ale u nový nebude vyběhanej ventil a natankuješ nejspíš jen 45-50. Při spotřebě 18/100 je dojezd tragickej :cry:

Toroid, jak píše Harley, je lepší, protože líp využívá místo na vejšku. Já nad nádrž prakticky nic nedám. Kdyby tam bylo dalších 40l plynu, bylo by to lepší. Kdysi na žiguloj jsem měl napříč a bylo to na prd.

Další možnost je tuším 80l místo plynový a částečně do kufru (jen pár cm hrbol) a benzínovou zmenšit. Do toho se mně ale nechce, protože na to nemam technologie. Jak by se na to tvářili na STK taky radši nevím :)

a nakonec - tedkom jak je blátíčko, je hodně znát další drobnost: Plnící hrdlo na nárazníku, na boku, vlastně jen pár cm od kola je NA HOVNO. Nalítá do toho nepředstavitelnej bordel. Lepší aby mířilo dozadu, případně malý do víčka benzínu a vždycky na to šroubovat mezikus.

Závěr: Dneska bych si už do auta nedal nádrž příčně a menší než cca 80l. Litr LPG má cca 0,5 kg, + nádrž = radši na pravou stranu.

Jo a dotazy se pořád opakujou :D
J.A.Y.
Offroaďák
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon, 01 říj 2007 23:26
Bydliště: Milovice, Pěkov, Bukovice... :)

Příspěvekod JJ » ned, 22 bře 2009 00:31

Největší toroid, co mi nabídli, je 70 litrů (průměr 650mm, tloušťka 270mm) a já bych přece jen raději něco většího - jinak by se mi to řešení také líbilo i když co jsem viděl, není ta nádrž naplácnutá na stěnu stejně jako originál reserva, ale je dost odsazená, takže také nezabírá úplně nejméně místa.

Pokud jde o hrdlo, tak to bych chtěl malé a pod víčko - stejně budu většinou tankovat v Holandsku, takže mezikusům a redukcím se nevyhnu. A jestli mám dvě místo jedné, to už je wurst.
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod dado » ned, 22 bře 2009 07:22

Ja mam 90 l nadrz. Vojde do nej 80 - 83 l LPG.
Rezervu mam dojazdovu 16". Zasahuje to medzery, ktoru vidno na prvych 2 - och obrazkoch. Dojazd s 2 ludmi na pneu 235/75 R15, z toho dialnica 300 km (max. 100 km/hod), z toho 320 km cesty 1. triedy + mesto a pri dodrzani vsetkych rychlostnych predpisov spolu cca. 600 - 650 km.(jazda na benzin nejakych 30 min.) Plnenie som prerobil pod viecko nadrze. Aj z adapterom na plnenie sa to da kupit za cca. 10 - 12 eur. Akurat ked som vrtal, tak mi popukala farba a vykukla na mna ta hrdza. :?
Podblatniky nemam, tak budem musiet urobit nejaky kryt na tie potrubia.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil dado dne ned, 22 bře 2009 13:55, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
dado
Offroaďák
 
Příspěvky: 639
Registrován: čtv, 13 říj 2005 14:50
Bydliště: Rimavská Sobota , Slovensko

Příspěvekod JJ » ned, 22 bře 2009 09:07

Děkuji za info. Teď jsem na netu našel ještě 88l stojací toroidy a začínám se k té variantě přiklánět. Instalace bude na přelomu dubna a května, takže ještě mám chvíli na uvažování a porovnávání - dám pak vědět, jak to nakonec dopadlo.

Dado: co s tím autem děláš? Na dálnici při 100km/hod spotřeba 25l/100km a při o něco pomalejší jízdě na silnicích 1. třídy výrazně méně? :-O Já mohu posloužit daty z ca 3000km a na benzin, ale ty rozdíly jsou výrazně menší. Dojíždění do práce po Praze kolem 19, mimo město tak 16-17, když jedu s opravdu hodně lehkou nohou na plynu po holandské placce, tak i 12-13.
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod dado » ned, 22 bře 2009 11:26

Nerozumiem, mne to vyslo inak :

82/625*100=13,12 l /100 km LPG. - to je trasa Rimavska Sobota - Bratislava a spat. Napr. RS - Banska Bystrica a spat uz to vyskoci na 15 l/ 100 km LPG

No a v meste ( v zime kludne aj 21 l benzinu) to zere vela pretoze do prace to mam 1,5 - 2 km. Na sani vzduchu mam restriktor kvoli LPG a ten robi v kombinacii s volnym vyfukom vysoku spotrebu na benzin.
Uživatelský avatar
dado
Offroaďák
 
Příspěvky: 639
Registrován: čtv, 13 říj 2005 14:50
Bydliště: Rimavská Sobota , Slovensko

Příspěvekod JJ » ned, 22 bře 2009 13:11

dado píše:Nerozumiem, mne to vyslo inak


Vycházel jsem z tohoto: " Dojazd s 2 ludmi na pneu 235/75 R15, dialnica 300 km (max. 100 km/hod), 320 km" - asi jsem to pochopil blbě. Z toho druhého příspěvku už mi to je jasnější :-)
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod dado » ned, 22 bře 2009 18:11

Uz som to upravil. Nebolo to uplne jasne.
Uživatelský avatar
dado
Offroaďák
 
Příspěvky: 639
Registrován: čtv, 13 říj 2005 14:50
Bydliště: Rimavská Sobota , Slovensko

Příspěvekod JJ » pon, 23 bře 2009 12:23

Existuje v ČR schválený stojací toroid s objemem kolem 90l? Zatím jsem narazil jen na nechutně drahé šedesátky a to mi připadá dosti hloupé a na nic...
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod palo » pon, 23 bře 2009 12:44

JJ píše:Existuje v ČR schválený stojací toroid s objemem kolem 90l? Zatím jsem narazil jen na nechutně drahé šedesátky a to mi připadá dosti hloupé a na nic...
3

http://www.atraco.sk/toroid.htm
Uživatelský avatar
palo
Spolujezdec
 
Příspěvky: 239
Registrován: stř, 25 led 2006 14:32

Příspěvekod JJ » stř, 25 bře 2009 11:13


No jo, ale pokud to chápu, tak to jsou jen obyčejné toroidy pro horisonátlní montáž, já bych potřeboval něco svislého.
Uživatelský avatar
JJ
Tříkolkař
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř, 04 bře 2009 13:37
Bydliště: Rijnland

Příspěvekod Medic » sob, 08 kvě 2010 08:17

Asi je to uz s krizkem p funuse, ale do ZJ v Strakonicich aj v Radotine(AutoMT) montuju 88l, to je najvacsi vertikalny toroid co sa do ZJ zmesti.
Grand Cherokee 5.9 V8
Uživatelský avatar
Medic
Řidič
 
Příspěvky: 463
Registrován: čtv, 28 zář 2006 09:39
Bydliště: Praha


Zpět na Grand Cherokee - Úpravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník