2-3" lift opotřebení podvozkových skupin a pohonu

ZJ, WJ, WK, XK

Moderátoři: harley, Marty

Příspěvekod John » pon, 12 led 2009 16:17

nojo, ale zrovinka včera jsme poliftovali Masterovo XJ a dosáhli jsme téměř 4,5 palce s očekáváním začátku problémů s předním kardanem. Opticky se úhly zdáli podobně jako na předchozím škrtlém obrázku, tedy psodní kříž pod relativně velkým úhlem. Jenže po projetí až 130km/h jsme neobjevili náznak vibrace, hučení, nebo něčeho podobného, takže jsme další úpravy vůbec nedělali. Jaké je tedy vysvětlení?
Albert Einstein: Představivost je důležitější než vědomosti.
Jonas Ridderstrale: Inovace spočívá v otázce: ?Co kdyby??
Uživatelský avatar
John
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3338
Registrován: sob, 07 říj 2006 14:57

Příspěvekod BigTwin Jirka » pon, 12 led 2009 16:25

Ono to nemusí vibrovat, protože se ná o relativně nízké rychlosti, prostě se jen síla (moment) přenáší namísto kruhově oválně (není konstantní úhlová rychlost) a ten ovál může být blízký kruhu, takže se to nemusí projevit (část nesrovnalostí se může eliminovat třeba vyššími pneumatikami a podobně). Jako skoro všechno, i tady se určitě jedná o kompromis, buďto vhodně nebo náhodně zvolený. Matematika ovšem praví něco jiného .
LR SIII 240D
ASSHOLES IN MIRROR ARE BIGGER THAN THEY APPEAR!
MOPAR or NO CAR!
Uživatelský avatar
BigTwin Jirka
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2116
Registrován: úte, 21 bře 2006 17:27

Příspěvekod crusader » pon, 12 led 2009 16:42

John píše:nojo, ale zrovinka včera jsme poliftovali Masterovo XJ a dosáhli jsme téměř 4,5 palce s očekáváním začátku problémů s předním kardanem. Opticky se úhly zdáli podobně jako na předchozím škrtlém obrázku, tedy psodní kříž pod relativně velkým úhlem. Jenže po projetí až 130km/h jsme neobjevili náznak vibrace, hučení, nebo něčeho podobného, takže jsme další úpravy vůbec nedělali. Jaké je tedy vysvětlení?


Hodně z toho sinusoidního přenosu utlumí pneumatiky, čím silnější guma, tím utlumí lépe. 33''/R15 utlumí daleko véce než nějaká 350/30/R22 :-)

A hlavně nejdůležitější otázka - jeli jste se zaplým předkem? Protože pokud ne, tak ničemu nevadilo, že se výstup na převodovce točil (hnán od kol) nerovnoměrně v sinusoidách - protože v přídavce to nebylo propojeno s rovnoměrně se otáčející hnací částí.

Ono se totiž tomu co nastane, když úhly nesedí, sice říká vibrace, ale to není přesné pojmenování! Vibrace má nevyvážený nebo ohnutý kardan. V případě špatně nastaveného úhlování hřídelů se jedná o rázové namáhání, které má frekvenci 2x násobek otáček kardanu.

Takže pokud např kardan točí 2000 ot/min, rázové vlny vyvolané nestejnoměrnou úhlovou rychlostí otáček vstupního a výstupního hřídele budou cca 66 Hz... A bude to vypadat jako vibrace ale NEJSOU TO VIBRACE...
Jeep Cherokee 4.0 Ltd. '99. 2''BB lift
Uživatelský avatar
crusader
Offroaďák
 
Příspěvky: 703
Registrován: pon, 04 čer 2007 12:14
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod John » úte, 13 led 2009 08:52

Sem to já ale hňup. To očem se bavíme je totožný problém s náhony traktorových pracovních strojů. Dokud se dělali pouze náhony(kardany) s obyčejnými kříži, muselo se v prudších zatáčkách ubírat na výkonu, nesmělo to v zatáčce na plný výkon pracovat. Dělalo to to, že se stroj jakoby zryachloval a zpomaloval, což je právě ta oscilace rychlosti konečné výstupní hřídele. Nebyly to vibrace, jen se to s tím traktorem jakoby hádalo. A to i při relativně malých otáčkách, takřka přesně řečeno i při 150ot/min. Až ve chvíli kdy nastoupily kardany s dovjitým křížem u traktoru, se tento prolém vyřešil a dá se pod plným výkonem i prudce zatáčet, aniž by k tomuto dohadování traktoru se strojem docházelo. Jenže se tento kardan nedal použít na všechny stroje, protože, a to mi došlo až teď :oops: , se teprve po nástupu tohoto kardanu začali dělat stroje s náhonovým hřídelem přímo směřujícím na náhonový hřídel traktoru. Starší stroje, které pracovali s jednoduchými klouby měli hřídel rovnoběžný s hřídelem z traktoru(při rozdílné výšce) a pokud jsme chtěli namontovat kardan s dvojitým křížem, museli jsme natočit úhlovou převodovku stroje s vývodem tak, aby směřoval právě zhruba na výstupní náhonovou hřídel z převodovky traktoru.

Takže Crusader má pravdu :lol: :P
Albert Einstein: Představivost je důležitější než vědomosti.
Jonas Ridderstrale: Inovace spočívá v otázce: ?Co kdyby??
Uživatelský avatar
John
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3338
Registrován: sob, 07 říj 2006 14:57

Příspěvekod John » úte, 13 led 2009 09:11

A ještě jedna věc, když o tom tak přemýšlím. Takové to známé cukání kol při rejdu u číra v terénu, nebo to, že při jízdě na Fulltime a prudkém zatočení se auto taky tak trochu hádá, maj zřejmě na svědomí kříže na poloosách. To mi taky došlo až teď :oops: .
Albert Einstein: Představivost je důležitější než vědomosti.
Jonas Ridderstrale: Inovace spočívá v otázce: ?Co kdyby??
Uživatelský avatar
John
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3338
Registrován: sob, 07 říj 2006 14:57

Příspěvekod dado » úte, 13 led 2009 09:46

John píše:A ještě jedna věc, když o tom tak přemýšlím. Takové to známé cukání kol při rejdu u číra v terénu, nebo to, že při jízdě na Fulltime a prudkém zatočení se auto taky tak trochu hádá, maj zřejmě na svědomí kříže na poloosách. To mi taky došlo až teď :oops: .


Toto mi tiez zvykne robit, ale z praxe viem ze na to mal vypliv zaklon napravy. V momentalnom stave to nerobi.
Uživatelský avatar
dado
Offroaďák
 
Příspěvky: 639
Registrován: čtv, 13 říj 2005 14:50
Bydliště: Rimavská Sobota , Slovensko

Příspěvekod Andrej » úte, 13 led 2009 09:49

dado píše:
John píše:A ještě jedna věc, když o tom tak přemýšlím. Takové to známé cukání kol při rejdu u číra v terénu, nebo to, že při jízdě na Fulltime a prudkém zatočení se auto taky tak trochu hádá, maj zřejmě na svědomí kříže na poloosách. To mi taky došlo až teď :oops: .


Toto mi tiez zvykne robit, ale z praxe viem ze na to mal vypliv zaklon napravy. V momentalnom stave to nerobi.


No hej len neviem ja mám vpredu 4,5" lift a proste na stálej 4x4 sa to háda momentálne, pri selectraku som to tiež nepozoroval. A pri tomto lifte je tuším záklon docela v prdely :D
Jeep Grand Cherokee 4l, nejake hmlovky, 5" , AT BFG 31x10,5xR15, NP 231

Jeep Grand Cherokee 5,2l - zatiaľ cestná leštenka

www.jeepparts.sk
bratislava@jeepparts.sk
Uživatelský avatar
Andrej
Offroad expert
 
Příspěvky: 757
Registrován: úte, 02 led 2007 17:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod crusader » úte, 13 led 2009 10:53

John píše:A ještě jedna věc, když o tom tak přemýšlím. Takové to známé cukání kol při rejdu u číra v terénu, nebo to, že při jízdě na Fulltime a prudkém zatočení se auto taky tak trochu hádá, maj zřejmě na svědomí kříže na poloosách. To mi taky došlo až teď :oops: .


Tak tak, tímto neduhem trpí všechna auta, které mají na předních poloosách kříže... Velikost "cukáni" je přímo úměrná vytočení kol, na maximální rejd už to jsou pěkné oscilace... Naštěstí při tomto řešení převodu točivého momentu na kola se to trochu "kompenzuje" tím, že čím větší rejd, tím je většinou menší obvodová rychlost kola - nikdo nedá plný rejd v 150ti na dálnici...

Ale není to, naštěstí, natolik majoritní problém, aby se to muselo řešit. Fajnšmekři by si jistě mohli dát dopředu dvojité klouby, ale to by musela být na to připravena/upravena konstrukce náboje, protože dvojitý kloub má bod náklonu rovin ve svém středu, takže by musel zasahovat poměrně hluboko do náboje, aby tento bod byl na ose svisláku... Nebo použít homokineťák (tak to má tuším Patrol, nemýlim-li se). Ale to už jsme trochu OT.
Jeep Cherokee 4.0 Ltd. '99. 2''BB lift
Uživatelský avatar
crusader
Offroaďák
 
Příspěvky: 703
Registrován: pon, 04 čer 2007 12:14
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod harley » úte, 13 led 2009 10:55

Proto mají Jeepy se stálou 4x4 na poloosách CV a i na předním kardanu pak není ve předu kříž ale opět CV v kombinaci s dvojkřížem u přídavky.
Jeep Wrangler JK Unlimited-X, 3,8 V6 automat, 2,5" Teraflex lift,33"M/T Cooper

www.properform.cz
Uživatelský avatar
harley
Offorad ikona
 
Příspěvky: 7905
Registrován: pát, 14 říj 2005 08:29
Bydliště: Praha 9 Prosek

Příspěvekod John » úte, 13 led 2009 11:19

Dát dopředu dolu toho kardanu homokyneťák a bylo by vyřešíno, ale už jsem se tu na to někde ptal a někdo říkal, že to pevnostně nebo jak není dobrý...
Albert Einstein: Představivost je důležitější než vědomosti.
Jonas Ridderstrale: Inovace spočívá v otázce: ?Co kdyby??
Uživatelský avatar
John
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3338
Registrován: sob, 07 říj 2006 14:57

Příspěvekod harley » úte, 13 led 2009 11:23

Kříže jsou pevnější,lacinější a jednodušší na výměnu. U kardanu s CV měníš celej kardan.Samotný CV nejde a celej kardan je raketa. Něco přes dvacet! :roll:
Jeep Wrangler JK Unlimited-X, 3,8 V6 automat, 2,5" Teraflex lift,33"M/T Cooper

www.properform.cz
Uživatelský avatar
harley
Offorad ikona
 
Příspěvky: 7905
Registrován: pát, 14 říj 2005 08:29
Bydliště: Praha 9 Prosek

Příspěvekod crusader » úte, 13 led 2009 12:06

Dát tam toto:

http://www.nordkardan.se/products/fahrzeugbau/english/seite_15a.html

a byl by také klid. Ale kde to sehnat (ve správném rozměru)... toť otázka...
Jeep Cherokee 4.0 Ltd. '99. 2''BB lift
Uživatelský avatar
crusader
Offroaďák
 
Příspěvky: 703
Registrován: pon, 04 čer 2007 12:14
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod harley » úte, 13 led 2009 12:10

Tak určitě by to šlo vyrobit ze dvou předních kardanů.když jsou firmy,jako třeba kardan servis,který kardan umí zkrátit nebo nastavit,tak nemůže bejt problémvyrobit takovejhle.
Jeep Wrangler JK Unlimited-X, 3,8 V6 automat, 2,5" Teraflex lift,33"M/T Cooper

www.properform.cz
Uživatelský avatar
harley
Offorad ikona
 
Příspěvky: 7905
Registrován: pát, 14 říj 2005 08:29
Bydliště: Praha 9 Prosek

Příspěvekod Andrej » úte, 13 led 2009 12:17

Taky mne to napadlo 8)

Onehda hodne davno aj Diesela, ked s aniečo na našom fore preberalo.

Hold ale takto upravovať oba kardany uf budem rad ak zdarne dorobým prerod 242 na SYE :wink:
Jeep Grand Cherokee 4l, nejake hmlovky, 5" , AT BFG 31x10,5xR15, NP 231

Jeep Grand Cherokee 5,2l - zatiaľ cestná leštenka

www.jeepparts.sk
bratislava@jeepparts.sk
Uživatelský avatar
Andrej
Offroad expert
 
Příspěvky: 757
Registrován: úte, 02 led 2007 17:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Oscar » úte, 13 led 2009 15:58

Nebylo by jednoduší a levnější říznout nápravu a natočit dif tak,aby hruška koukala na unašeč rozdělovky? A použít standartní kardan???

jedinou nevýhodou je nenávratnost úpravy,jinak mě to příjde docela dobrý. :evil: A teď do mě. :evil:
Slovo nejde neexistuje,buď nechci,nebo neumím....
no road?go jeep!
Uživatelský avatar
Oscar
Offroaďák
 
Příspěvky: 657
Registrován: pát, 27 led 2006 03:18
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Grand Cherokee - Úpravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník