info o patrolech

...160...260...Y60...Y61...king cab...double cab... terrano...

info o patrolech

Příspěvekod dave4x4 » ned, 30 říj 2005 01:00

Uvažujete-li o koupi terénního vozu tak vás určitě jako jeden z prvních, napadne majestátní Nissan Patrol. Po té, co byl v roce 1998 představen nový úžasný Patrol GR, pokládáme za samozřejmost dynamický vzhled a impozantní vzezření, které je výzvou pro ostatní luxusní vozy s pohonem 4x4. Ale vždycky to tak nebylo. První Patroly se objevily v roce 1951 a stejně jako další terénní auta v té době vycházely z válečného Jeepu. S uvedením modelu MQ v 1981 došlo také k velkému odklonu ve stávajícím designu, ale tato raná verze byla stále ještě příliš strohá, drsná. Patrol se hodil spíše na prašné cesty v Africe a na Středním východě než na dálnice a silnice ve městech na Západě. Rok 1989 zastihl Nissan s nabídkou druhé generace Patrolů, verze GR. Již při jeho představení v Japonsku bulo jasné, že se výrobce začal orientovat více na rodinnou klientelu a zamířil do kategorie pro náročné. Nejnovější Patrol GR uvedené na český trh v roce 1999 ukázal, jak vypadá kombinace luxusního vozu, který si stále zachovává dědictví seriózního off roadu se značnými schopnostmi v terénu. Bude patrně ještě nějakou dobu trvat, než se nejnovější modely objeví v autobazarech, vraťme se tedy do přítomnosti a podívejme se, jaké modely jsou momentálně v nabídce.

První generace Patrolů



Všechny Patroly jsou dostupné ve verzích s krátkým a dlouhým rozvorem, ale co odlišuje první generaci od dalších je skutečnost, že obě nápravy jsou poháněny silným šestiválcovým motorem, který byl původně navržen pro užitkové vozy. Po roce 1983 se ve Španělsku začala vyrábět široká škála modelů Nissan určených pro evropský trh. Nejčastěji se setkáte s dvoudveřovou verzí s pevnou střechou nebo čtyřdveřovým modelem s dlouhým rozvorem, i když se nyní ve Španělsku vyrábějí i armádní a užitkové modely.
Motory, převodovky, diferenciály?



Mezi motory, které můžete v Patrolu najít patří benzínové šestiválce o objemech 2.8 a 3.0 litru a atmosférický nebo přeplňovaný dieselový šestiválec 2.8 litru. Do roku 1986 se dodávaly se čtyř-rychlostní převodovkou a následně s pěti-rychlostní. Pohon čtyř kol je volitelný ve všech modelech a samočinně uzamykatelné náboje předních kol vystřídaly manuální od roku 1986, kdy automatika začínala být standardem. A spolu s benzínovými motory se od roku 1989 montoval i zadní diferenciál s omezeným prokluzem. Interiér není příliš bohatý a spíše připomíná užitkové automobily.


Na silnici záleží především na výkonu motoru



Hodně záleží na tom, jaký motor máte pod kapotou. Starší diesel o objemu 3.2 litru evokoval v řidiči, že ovládá kamión. Má velký točivý moment už od nízkých otáček, což je výhodné při převozu velkého a těžkého nákladu. Agregát o objemu 2.8 litru se chová uhlazeněji, a protože má turbo, dovolí vám vyšší otáčky, o něco lepší akceleraci a svižnější jízdu po dálnici než atmosférická tři-dvojka. Neočekávejte, že benzínové motory v Patrolu budou zrychlovat jako u běžných "on-road" vozidel. Brzdy jsou vynikající ve všech modelech a posilovač řízení po vás nebude požadovat bicepsy Arnolda Schwarzeneggera. Synonyma pro slovo Patrol jsou točivý moment a rozměr, která ho předurčují pro funkci nákladního vozu, ovšem převodovka ve všech modelech jde trochu ztuha, zvláště pokud stroj není zahřátý, a může způsobit komplikace při jízdě do kopce nebo při častém zastavování a rozjíždění se. Nejcharakterističtější vlastností Patrolů do roku 1990 bylo nezapomenutelné tuhé odpružení během jízdy po silnici.
S Patrolem přes hory a doly



Patrolu vyhovuje členitější terén a odpustí vám, když s ním nebudete zacházet v rukavičkách. Stejně jako u ostatních terénních vozů, také verze Patrolu s krátkým rozvorem je mnohem pohyblivější v terénu a má mnohem lepší vlastnosti. Nissan s dlouhým rozvorem je velmi těžkopádný,ale práce s volantem je překvapivě snadná i přes zastaralé listové pružiny. Úhel stoupání je omezen díky velkému zadnímu nárazníku a spodnímu uložení rezervního kola. Dieselové motory s nízko položeným točivým momentem jsou ideální pro kopcovitý terén a výborně brzdí.
Čím jednodušší, tím spolehlivější



Propracovanost je často vyvážena něčím negativním a u ojetých vozů to bývá většinou jejich nespolehlivostí. U Patrolů MQ se nedá o rafinovanosti moc mluvit, na druhou stranu získáte spolehlivost, tedy něco, co stojí za to zvážit, zvláště uvážíme-li vysokou cenu a obvyklý nedostatek náhradních dílů pro japonská terénní auta. Přehřívání a následné spálené těsnění u hlav válců není neobvyklé, proto prověřte. Na druhou stranu, tyto motory jsou velmi schopné i pokud na jejich tachometru září vysoké číslo. Více než 300 000 km bez nutnosti generální opravy není nic neobvyklého.
To, že na silnicích stále spatříte první generaci Patrolů, je způsobeno nejen tím, že mnoho vydrží, ale také příjemnými cenami v bazarech. Často jsou používány na práce v těžších terénech či při tažení, proto dobře prověřte obvyklé neduhy vozů 4x4. Časté dovádění mimo silnici způsobuje poškození uchycení předních listových tlumičů, čehož si bezpečně všimnete podle zvuku, který se ozývá při zatáčení. Prověřte také korozi a praskliny na listech, zvláště pokud víte, že předchozí majitel vozil těžké náklady. Spodek zadních dveří, konkrétně závěsy, podléhají velmi často rezavění, které mohlo být zamaskováno. Šasi bývá obvykle "zdravé", ale pokud se vůz vyskytoval v terénu, raději se na něj z hlediska koroze podívejte.



Toužíte po žíznivém Patrolu?


Abychom Patrolu první generace nekřivdili, musíme přiznat, že Nissan nikdy nezamýšlel soupeřit s tehdejšími luxusními "off-roady" a jeho čtvercový tvar a charakteristika drsného náklaďáku některým majitelům prostě sedí. Rozvažte si jestli toužíte po obrovském Patrolu s velkým rozvorem, který skoro nikde nezaparkujete. Velké a jeté motory jsou také docela žíznivé. Spotřeba se může pohybovat kolem 25 litrů na 100 km u benzínového motoru a asi 15 litrů na 100 km u dieselu. Ovšem pokud někdy uvidíte zezadu čtyřkolový návěs směřující přes hranice do Německa, tak v devíti případech z deseti tento náklad táhne právě Patrol s dlouhým rozvorem.
Druhá generace Patrolů



Prezentace Patrolu GR v roce 1989 v Japonsku znamenala novou éru. I když to byl pořád robustní "off-roader" jako předchozí generace a měl s ním mnoho společných prvků, je to už vyšší třída se velkým množstvím příslušenství.
Podběhy u Patrolu byly rozšířeny, aby pokryly větší kola, takže jeho vzezření přidalo na agresivitě. Verze s dlouhým rozvorem se opticky zvětšila, ale i přesto, že se jedná o sedmimístný automobil, tak vnitřního prostoru není nazbyt, jak by se mohlo na první pohled zdát. I když nový model prošel mnoha inovacemi, včetně koženého čalounění sedadel, tak interiér zůstal nadále spíše funkční než luxusní. Menší model také postrádá klimatizaci proti verzi s dlouhým rozvorem. Inovace se dotkla i zadních dveří. Jsou nesouměrně velké a otevírají se do boku, oproti předchozí generaci, která měla dveře spouštěcí. Díky této změně se o něco zvětšil zavazadlový prostor za zadními sedadly, zvláště u krátké verze.

Motory nabyly na síle




Na trh byly uvedeny dva nové motory: benzinový šestiválec se vstřikováním paliva o objemu 4.2 litru a výkonem 167 k. To je docela slušné stádo v porovnání s pohonnými jednotkami předchozí generace. Od roku 1995 se stal základním a výchozím motorem pro Patrol 2.8 litrový turbo-diesel. Ale i přes přeplňování měl jen 111 koňských sil. Velkou změnou byla výměna zastaralých listových pružin za vinuté. Stále se montuje klasická pětistupňová manuální převodovka a u benzínových motorů na přání čtyřstupňová automatická.
Na silnici je Patrol příjemně stabilní



Jízda po vozovce s tímto Patrolem je komfortní a klidná. Zatáčení je přesné a celkový pocit ze stability je vynikající, i když máte za sebou návěs. Řazení s manuálem není zrovna tak přesné jako u konkurentů a posilovač řízení při vyšších rychlostech možná spíše na překážku. Nový benzínový motor je ovšem živější než jeho předchůdce, neposkytuje však stejný zážitek z jízdy jako pohonné jednotky s podobným objemem, kterými jsou osazeny jiné terénní vozy. Nesmíme ale zapomínat na to, že Patrol je opravdu těžké auto, což přináší klady i zápory a 4.2 litrový diesel je toho příkladem. Tento motor nabízí obrovskou sílu v tahu a stejně velkou porci kultivovanosti na to, že je to "nafťák", i když z vozu neudělá závodní vozidlo.
Patrol je v terénu ještě lepší



Patrol se v terénu velmi zlepšil. Vinuté pružiny tlumičů umožňují lepší manévrovatelnost a spolu se silným dieselovým motorem a nízkým točivým momentem nabízí Patrol více než dobré vlastnosti v terénu. Verze s krátkým rozvorem, která u nás není tolik populární, má větší šestnácti palcová kola, která opět jenom přilepšují vozu při jeho hrátkách v přírodě. Všechny modely už také mají uzamykatelný diferenciál na zadní ose.


Bez problémů




Je toho velmi málo. Patrol je velmi houževnaté a odolné vozidlo. Velmi dlouho odolává korozi a závažné problémy dá sám najevo. Stačí se podívat po obvyklých příznacích, které nasvědčují nešetrnému zacházení. Díky tomu, že je Česká republika dobře vybavena servisními středisky firmy Nissan, stačí aby Patrol vypadal čistě a na první pohled v pořádku a nemusíte mít žádné starosti s případnými opravami.
Jděte do něj!



To, co jsme řekli o první generaci vozů Nissan Patrol, platí většinou i pro generaci druhou. Dnešní motory jsou samozřejmě silnější, i když například 2.8 litr má trochu problémy s váhou modelu s dlouhým rozvorem. Zlepšila se také obratnost vozidla v terénu a zkřížení náprav díky vinutým pružinám. Za zmínku také stojí zlepšení v interiéru a vzhledu, ale největším atributem ve srovnání s konkurencí je stále jeho houževnatost. Po uvedení nové verze GR v roce 1998 se stala starší generace lákavou koupí, pokud vám nevadí poněkud nemoderní vzhled. Pokud sledujete módní trendy, tak jděte rozhodně za verzí s krátkým rozvorem, jsou docela vzácné. Většina zájemců preferuje delší rozvor, a proto si hodně lidí myslí, že verze s krátkým rozvorem je další z modelů poslední generace.
Uživatelský avatar
dave4x4
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2851
Registrován: stř, 12 říj 2005 08:25
Bydliště: Brdy

Re: info o patrolech

Příspěvekod Hanz » ned, 30 říj 2005 08:06

dave4x4 píše:Bude patrně ještě nějakou dobu trvat, než se nejnovější modely objeví v autobazarech, vraťme se tedy do přítomnosti a podívejme se, jaké modely jsou momentálně v nabídce.


Pěknej článek Dave, akorát k těm novějším modelům - mám pocit, že už teď jich je v autobazarech víc než těch starších verzí... :wink: Protože ten motor se jim moc nepovedl ten 3,0 litr...
Hanz
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4190
Registrován: stř, 12 říj 2005 16:29
Bydliště: Krušné hory

Příspěvekod dave4x4 » ned, 30 říj 2005 10:00

to jo.Je to starší článek.Třebas i o té spotřebě by se dalo polemizovat
Uživatelský avatar
dave4x4
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2851
Registrován: stř, 12 říj 2005 08:25
Bydliště: Brdy

Příspěvekod Hanz » ned, 30 říj 2005 14:44

Taky si myslim... :oops:
Hanz
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4190
Registrován: stř, 12 říj 2005 16:29
Bydliště: Krušné hory

Příspěvekod ROMAN » ned, 30 říj 2005 18:49

Ty třílitry se jim fakt nepovedly. Čtvté válce se zadíraly anebo se propalovaly písty a tak to chtěli vyřešit lepším chlazením, zvětšily olejovou vanu v domění, že více oleje se bude lépe chladit a skutek utek a tak stále mění motory v garančních lhůtách. Kamarád už má čtvrtý. :wink: :cry: :wink:
Patrol GU4 Y61 intercooler, zvýšený, upravený, naviják CU 9,5 000, OME sada superlift +125, bez stabilizátorů, expediční úprava

Jen blázen by šel, kudy já jel.
Uživatelský avatar
ROMAN
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2741
Registrován: stř, 26 říj 2005 13:13
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hanz » ned, 30 říj 2005 18:55

ROMAN píše:Kamarád už má čtvrtý. :wink: :cry: :wink:


Tak to je hustý... :shock: :shock: :x
Hanz
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4190
Registrován: stř, 12 říj 2005 16:29
Bydliště: Krušné hory

Příspěvekod ROMAN » ned, 30 říj 2005 18:59

Už by mohli Japončíci vymyslet lepší motory, jinak auto jako takový je dobrý. :x :P :x
Patrol GU4 Y61 intercooler, zvýšený, upravený, naviják CU 9,5 000, OME sada superlift +125, bez stabilizátorů, expediční úprava

Jen blázen by šel, kudy já jel.
Uživatelský avatar
ROMAN
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2741
Registrován: stř, 26 říj 2005 13:13
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin 4 NR » ned, 30 říj 2005 22:13

eeee.... :roll: ....Dave... odkial si to okopčil.... takú blbosť si Ty nenapísal, že ?

"listy tlumiču" a "vinuté spružiny tlumiču"... totálny chaos medzi "španielmi" a GR....
Uživatelský avatar
Martin 4 NR
Offroad maniac
 
Příspěvky: 1485
Registrován: stř, 12 říj 2005 14:44
Bydliště: Nitra

Příspěvekod Hanz » ned, 30 říj 2005 22:17

Martin 4 NR píše:eeee.... :roll: ....Dave... odkial si to okopčil.... takú blbosť si Ty nenapísal, že ?

"listy tlumiču" a "vinuté spružiny tlumiču"... totálny chaos medzi "španielmi" a GR....


Taky jsem si říkal, občas jsem nevěděl o čem čtu...

To Dave určitě nepsal, začínají mu věty velikýma písmenama a to u Dejva není zvykem.... :lol: :lol:
Hanz
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4190
Registrován: stř, 12 říj 2005 16:29
Bydliště: Krušné hory

Příspěvekod ROMAN » ned, 30 říj 2005 22:21

Ä to nejni eště tak pokročilá hodina. :hihi :hihi :hihi
Patrol GU4 Y61 intercooler, zvýšený, upravený, naviják CU 9,5 000, OME sada superlift +125, bez stabilizátorů, expediční úprava

Jen blázen by šel, kudy já jel.
Uživatelský avatar
ROMAN
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2741
Registrován: stř, 26 říj 2005 13:13
Bydliště: Praha

Příspěvekod dave4x4 » ned, 30 říj 2005 23:18

to jsem okopčil.Hele vy jste rejpaálci, :lol: :lol: :lol: No ale přiznávám že sem to četl a docvaklo mě jen to co napsal Hanz,a ta spotřeba.To další mě nedošlo.čerpáno je už ani nevím odkud.Ale vím,že tam taky píšou,že když máme na autech nášlapy,že jsou nebezpečím pro auto v terénu.No to mě přijde celkem taky ujetý.
Sakryš,na ty velký věci na začátku si musím kvůli Hanzovi dát pozor chichi
Uživatelský avatar
dave4x4
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2851
Registrován: stř, 12 říj 2005 08:25
Bydliště: Brdy

Příspěvekod ROMAN » ned, 30 říj 2005 23:25

Není nášlap néhodou f terénu většinou příhos? :P :D :(
Patrol GU4 Y61 intercooler, zvýšený, upravený, naviják CU 9,5 000, OME sada superlift +125, bez stabilizátorů, expediční úprava

Jen blázen by šel, kudy já jel.
Uživatelský avatar
ROMAN
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2741
Registrován: stř, 26 říj 2005 13:13
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin 4 NR » ned, 30 říj 2005 23:34

He he... oni totižto týto novinári napíšu veleodborný článok o offroudoch, a offrouďáci sa potom nestačia diviť, čo všetko sa dozvedia. Len tak medzi nami.... ak by tu niekto zosmolil niečo uverejnitelné... slovenský offroud berie všetky články a fotky k veci. Poznám sa z redakciou a viem, že majú úprimnú snahu dávať do časopisu články o autách do terénu....
Uživatelský avatar
Martin 4 NR
Offroad maniac
 
Příspěvky: 1485
Registrován: stř, 12 říj 2005 14:44
Bydliště: Nitra

Příspěvekod Hanz » ned, 30 říj 2005 23:42

ROMAN píše:Není nášlap néhodou f terénu většinou příhos? :P :D :(


No teoreticky by měl být, ale víš jak, jsou to novináři... :lol:
Hanz
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4190
Registrován: stř, 12 říj 2005 16:29
Bydliště: Krušné hory

Příspěvekod dave4x4 » ned, 30 říj 2005 23:43

no já občas píšu kraviny,nerozumím hodně věcem,ale někdy mě přijde dost ulítlý to,že o offroadu píše někdo(teď myslím profi weby,časáky,forum je něco jiného),kdo ho ani neviděl.Teda aspoň mě to někdy tak přijde.
Uživatelský avatar
dave4x4
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2851
Registrován: stř, 12 říj 2005 08:25
Bydliště: Brdy

Další

Zpět na Nissan

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron