motor rd28t graf z brzdy

...160...260...Y60...Y61...king cab...double cab... terrano...

Příspěvekod Vejr » čtv, 11 led 2007 19:41

jednoduše se to honí membránou v závislosti na plnícím tlaku. Když je tlaku málo tak to postaví lopatky víc do záběru. Stejnou membránou jako na wastegate. Samozdřejmě to není to pravý vořechový ale tady přece nejde o emise :wink:
Do or die !
Když do pekla tak na pořádným koni !
Yamaha XTZ 750 Supertenere
Uživatelský avatar
Vejr
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1892
Registrován: čtv, 10 lis 2005 20:43
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Romik » čtv, 11 led 2007 20:11

Vejr píše:jednoduše se to honí membránou v závislosti na plnícím tlaku. Když je tlaku málo tak to postaví lopatky víc do záběru. Stejnou membránou jako na wastegate. Samozdřejmě to není to pravý vořechový ale tady přece nejde o emise :wink:


Asi tak bych to viděl ..........
STK na M1, N1, O1 a O2 , T a OT, dovozy a hlavně OFFY ............
Uživatelský avatar
Romik
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4608
Registrován: úte, 08 lis 2005 14:33
Bydliště: Krnov

Příspěvekod BigTwin Jirka » čtv, 11 led 2007 20:49

Vejr píše:jednoduše se to honí membránou v závislosti na plnícím tlaku. Když je tlaku málo tak to postaví lopatky víc do záběru. Stejnou membránou jako na wastegate. Samozdřejmě to není to pravý vořechový ale tady přece nejde o emise :wink:


Podle tohoto rozboru mi vychází, že když je za turbem nízký tlak, lopatky jsou naplno, píši to správně? A když tlak roste, lopatkám se ubírá plocha a tlak se udržuje na určité úrovni? To ale potom stačí úplně normální, neregulovatelné turbo s klasickým přetlakovým ventilem, veškeré výhody natáčení lopatek jsou potlačeny. Samozřejmě souhlasím s tím, že to bude "nějak fungovat", ale zdaleka se nevyužije ten potenciál, který je to turbo schopno vydat.
LR SIII 240D
ASSHOLES IN MIRROR ARE BIGGER THAN THEY APPEAR!
MOPAR or NO CAR!
Uživatelský avatar
BigTwin Jirka
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2116
Registrován: úte, 21 bře 2006 17:27

Příspěvekod Vejr » čtv, 11 led 2007 21:00

Jsem to napsal blbě, tam se nenatáčejí lopatky rotoru, to je technicky velmi náročné ale mění se tvar komory kolem lopatek.Mění se její průřez. Výhoda je v tom že to dá větší tlak v nízkejch otáčkách než klasický turbo, motor by měl brát víc od spoda. Vršek to asi bude mít stejnej. V nízkejch otáčkách nepotřebuješ tak velkej objem vzduchu za minutu, tak se turbo přestaví a dodá potřebnej tlak. Je to defakto náhrada za systém kterej má 2 turba, jedno malé na spodek a velké na vršek.
Do or die !
Když do pekla tak na pořádným koni !
Yamaha XTZ 750 Supertenere
Uživatelský avatar
Vejr
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1892
Registrován: čtv, 10 lis 2005 20:43
Bydliště: Kladno

Příspěvekod BigTwin Jirka » čtv, 11 led 2007 21:07

Jo, nejjednodušší a nejúčinnější je šroubovicový kompresor. Ten strčí všechna turba levou zadní do kapsy, je to můj favorit. Turbo je v podstatě jeho levná náhražka.
LR SIII 240D
ASSHOLES IN MIRROR ARE BIGGER THAN THEY APPEAR!
MOPAR or NO CAR!
Uživatelský avatar
BigTwin Jirka
Offroad bůh
 
Příspěvky: 2116
Registrován: úte, 21 bře 2006 17:27

Příspěvekod HonzaK » čtv, 11 led 2007 21:09

Vejr píše:Jsem to napsal blbě, tam se nenatáčejí lopatky rotoru, to je technicky velmi náročné ale mění se tvar komory kolem lopatek.Mění se její průřez. Výhoda je v tom že to dá větší tlak v nízkejch otáčkách než klasický turbo, motor by měl brát víc od spoda. Vršek to asi bude mít stejnej. V nízkejch otáčkách nepotřebuješ tak velkej objem vzduchu za minutu, tak se turbo přestaví a dodá potřebnej tlak. Je to defakto náhrada za systém kterej má 2 turba, jedno malé na spodek a velké na vršek.

Ano takhle přesně to je. Měl jsem ze zvědavosti rozebrané takové turbo z BMW a jsou tam takové žaluzie, které mění úhel pod kterým jdou plyny na oběžné kolo turbíny + se můžou přivřít a omezit otáčky/plnicí tlak.
To ovládání je přes mechanické táhlo, za něj tahá podtlaková membrána a ta je ovládaná přes elektropneumatický ventil řídící jednotkou motoru. Taky tam je zásobník podtlaku. Když není podtlak tak je to zavřené = nízký plnicí tlak.
Nissan Patrol Y60 kraťas, další červený "Šrotík"
Uživatelský avatar
HonzaK
Offroaďák
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte, 21 úno 2006 23:09
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Husky-John » čtv, 11 led 2007 21:23

Já ten mechanickej bezpočítačovej způsob mám vymyšlenej. A není to složitý. Jen by se to muselo pořádně vylaborovat a správně vyladit podtlak(přetlak) vs. pružina, a teprve následně po úplném utlumení aby se začal otevírat obtokový ventil. Ale jak říkám-...mechanická spolehlivost je daná jednoduchostí, ovšem při jízdě ve sračkách a bahně už bych si úplně jistej nebyl. Přeci jen bahno když se zapeče na posuvném táhle(s navlečenou pružinou, přez kterou se bude plynovým pedálem "ladit" úhel lopatek, změní hodnoty a mohlo by to zlobit..no a proti musí být další pružina..slabší.. Ale principielně je to fakt jednoduchý.I když zase ne tak...ještě se musí vyřešit určitá progresivita, aby to nedávalo plnej tlak i na "lochtání" plynu, ale až při prošlápnutí...
Naposledy upravil Husky-John dne pát, 12 led 2007 08:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Husky-John
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3686
Registrován: pon, 14 lis 2005 19:05
Bydliště: Všude dobře,tak co doma..

Příspěvekod Romik » pát, 12 led 2007 07:53

Husky-John píše:Já ten mechanickej bezpočítačovej způsob mám vymyšlenej. A není to složitý. Jen by se to muselo pořádně vylaborovat a správně vyladit podtlak(přetlak) vs. pružina, a teprve následně po úplném utlumení aby se začal otevírat obtokový ventil. Ale jak říkám-...mechanická spolehlivost je daná jednoduchostí, ovšem při jízdě ve sračkách a bahně už bych si úplně jistej nebyl. Přeci jen bahno když se zapeče na posuvném táhle(s navlečenou pružinou, přez kterou se bude plynovým pedálem "ladit" úhel lopatek, změní hodnoty a mohlo by to zlobit..no a proti musí být další pružina..slabší.. Ale principielně je to fakt jednoduchý.


To by šlo chránit zakrytím.........
STK na M1, N1, O1 a O2 , T a OT, dovozy a hlavně OFFY ............
Uživatelský avatar
Romik
Offroad bůh
 
Příspěvky: 4608
Registrován: úte, 08 lis 2005 14:33
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Jacob173rd » úte, 19 úno 2013 20:37

Husky-John píše:Já ten mechanickej bezpočítačovej způsob mám vymyšlenej. A není to složitý. Jen by se to muselo pořádně vylaborovat a správně vyladit podtlak(přetlak) vs. pružina, a teprve následně po úplném utlumení aby se začal otevírat obtokový ventil. Ale jak říkám-...mechanická spolehlivost je daná jednoduchostí, ovšem při jízdě ve sračkách a bahně už bych si úplně jistej nebyl. Přeci jen bahno když se zapeče na posuvném táhle(s navlečenou pružinou, přez kterou se bude plynovým pedálem "ladit" úhel lopatek, změní hodnoty a mohlo by to zlobit..no a proti musí být další pružina..slabší.. Ale principielně je to fakt jednoduchý.I když zase ne tak...ještě se musí vyřešit určitá progresivita, aby to nedávalo plnej tlak i na "lochtání" plynu, ale až při prošlápnutí...


Vim že je to z roku 2007 Husky ... ale kdybch ti "dnes" dal VNT turbo dokázal bys to sladit aby to chodilo.? ... stejně se stavim a proberem to :wink:
Jacob173rd
Špion
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon, 21 dub 2008 07:11

Příspěvekod Bořek » stř, 20 úno 2013 17:33

sladit to není velký problém, ale dnes bych šel raději do novýho originálu
Nissan Patrol (Puňťa)
606119300
Uživatelský avatar
Bořek
Offroad maniac
 
Příspěvky: 1136
Registrován: stř, 15 úno 2006 20:10
Bydliště: Adolfovice

Příspěvekod Jacob173rd » stř, 20 úno 2013 20:11

Jak to.? ... seriový turbo s "ucpanou" regulací tlačí tak 1,3baru ... to neni zas tolik...
VNTčkem to přifoukneš daleko víc a v nižších otáčkách...
Jacob173rd
Špion
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon, 21 dub 2008 07:11

Příspěvekod Bořek » čtv, 21 úno 2013 17:44

když tam dostaneš dost nafty, tak i origo turbo tlačí 2 bary, ale pak se roztrhne dmychadlo. Originální nové turbo tlačí taky hezky od nízkých otáček. Záleží jaké VNT tam dáš, ale asi takhle GT17 je malé a GT20 je vhodné ale trošku je problém s jeho regulací když je mechanická tak plnící tlak není kontinuální, ale skokově kolísá, to samé platí i pro GT22 ikdyž to není tak strašný a větší GT se repasované moc nevidí.
Ideání by bylo vyrobit řídící jednotku která by řídila regulaci ale do toho se taky jen tak někdo nepustí.
záleží na tom k čemu se bude auto používat, jestli běžný ježdění, trial, cross country nebo jako traktor
Nissan Patrol (Puňťa)
606119300
Uživatelský avatar
Bořek
Offroad maniac
 
Příspěvky: 1136
Registrován: stř, 15 úno 2006 20:10
Bydliště: Adolfovice

Příspěvekod Jacob173rd » čtv, 21 úno 2013 20:18

Ty jo Bořku, konečně někdo kdo o tom má aspoň trochu ánung! Díyk za odpověď...
Hele mě seroivý turbo s "ucpanou" regulací tlačí cca 0,9-1 bar při skoro 3000ot. ... to znamená že je "unavený" co.? :-( .. standartně jezdim 0,5baru a když to "sešlápnu" tak se to šplhá k těm 0,9 a to potom celkem jede no...
GT20 (52) je A6, GT22 (56) je z T4 že.? No mám tu možnost porovnávat na skladě a stáhnul jsem si tam GT25 59 z 3.0dci což by zas mohlo bejt o něco větší (a nemuselo by se to chovat jako špunt) když by se to dobře "odregulovalo".... jen je to regulovaný VNT přes podtlak si myslim ... rád bych předodil přetlakovou baňku třeba ze starýho turba ** a přes Boostcontroler a budík to hlídal... Nafta se pořeší a motor dostane údržbu aby se "nerozletěl" ...

** jen podtlakem se ta tyčka bude zasouvat a přetlakem vysouvat si myslim (musim se na to kouknout) tak aby ta pžetlaková pak netlačila jakoby proti "dorazu lopatek" ...
Jacob173rd
Špion
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon, 21 dub 2008 07:11

Příspěvekod Bořek » čtv, 21 úno 2013 22:47

ještě se zeptám na jaký kvalt mšříš ten tlak?

já mám 4 roky GT 2252V z T4 a po seřízení to tlačí 0,9 při 1450ot.
Ale umí to i 1 atm při 1200ot. ale to pak mírně přehřívá motor a kope to zpětně do válců. Ale na běžné ježdění to je trochu nepohodlné regulace se snaží za každé situace tlačit 0,9. takže když jedeš v klidu kolem 50 nebo 90 tak to dělá pořát proti tlak ve výfuku a auto žere víc, s originálem to žralo 9l a s tímhle 12l, ale když táhneš 1500kg tak to žere pořád 12l, tenhle problém by vyřešila jedině řídící jednotka machanika to moc neumí.
S motorem nic dělat nemusíš pokud máš tlaky min 26atm. zbytek to vydrží

http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s
Nissan Patrol (Puňťa)
606119300
Uživatelský avatar
Bořek
Offroad maniac
 
Příspěvky: 1136
Registrován: stř, 15 úno 2006 20:10
Bydliště: Adolfovice

Příspěvekod Jacob173rd » pát, 22 úno 2013 16:47

Dneska jsem se na to zaměřil ... je to "líný" ... ten 1bar tam dostanu tak na 4ku s plnym knedlíkem lehce pod 3000ot. ... 5ku do tolika snad ani neroztočim na těch Mudmaxech :? ... jako ty hodnoty co popisuješ si ani nedovedu představit... to musí bejt paráda.. Mě to turbo začne bejt znát tak od 2200ot. na 3ko, 4ka plnej a nějkam to jako akceleruje ale žádná sláva. O tom že je "protitlak" ve svodech jsem slyšel na DieselPower foru dá se to měřit stejně jako přetlak v sání a když by ti turbo tlačilo 2bary nemělo by v tom výfuku být víc než 4bary jinak se to turbo bude chovat jako "špunt" ... Nevím jek by se chovala ta 2559ka.? ... Spotřeba by asi nebyla problém, stejně mi to žere... teď mizim na víkend do Písku, ale pak bych Ti rád zavolal kdybys na mě měl pár minut... Koukek od Králíků jezdíme ke kamarádovi na chatu, tak možná i někdy osobně, chtěl bych "vidět" jak se to chová, kdybys nebyl proti (třeba i za nějakou platbu) ... Kouknu sem zase v neděli.. díky
Jacob173rd
Špion
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon, 21 dub 2008 07:11

PředchozíDalší

Zpět na Nissan

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron