Prasklé těsnění pod hlavou?? Prosím o radu

Potřebuje poradit? Nebojte se a napište sem a jistě Vám bude odpovězeno.

Prasklé těsnění pod hlavou?? Prosím o radu

Příspěvekod tomto » pon, 08 bře 2010 09:47

Zdravím, mám takovej problém-mizí mi voda v chladícím systému. Když vodu doleju a nastartuju motor, tak mi to buble ve vyrovnávací nádobce. Když to jedu někam projet, tak teplota je OK, nekouří to vše je jakoby v pořádku, ale kduž dojedu domů a podívám se do chladiče voda je v háji. Jednou jsem zpozoroval, že se ta doda tlačí ven přes přepadovou hadičku co je u vyrovnávací nadržky.

Z toho jsem usoudil, že bude prasklé těsnění pod hlavou a ten tlak valí do chladícího systému a ta voda bud vyvaří nebo se nejakým způsobem vytlačí ven...

Díval jsem se jestli ta voda nevali do oleje v motoru, ale na spodku dolévacího víčka žádný flek i podle měrky to nepribývá.

Myslíte že je můj úsudek správný?? Díky moc za odpovědi :wink:
Mitsubishi Pajero 2,3 TD
Uživatelský avatar
tomto
Návštěvník
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon, 22 úno 2010 07:41
Bydliště: Jevíčko

Příspěvekod Karlito » pon, 08 bře 2010 09:55

Může být i hlava, ale to zjistíš až když to rozebereš. Jestli jenom těsnění, tak oprava není moc náročná.

-ka-
Červená,
je taky barva... :-)
+420 604 240 223
Uživatelský avatar
Karlito
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3172
Registrován: pát, 17 bře 2006 14:51
Bydliště: Holoubkov (ROkycany)

Příspěvekod tomto » pon, 08 bře 2010 10:02

Karlito píše:Může být i hlava, ale to zjistíš až když to rozebereš. Jestli jenom těsnění, tak oprava není moc náročná.

-ka-


tak doufám, že to je jen to těsnění....to budu asi muset nechat prěrovnat hlavu, že??
Mitsubishi Pajero 2,3 TD
Uživatelský avatar
tomto
Návštěvník
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon, 22 úno 2010 07:41
Bydliště: Jevíčko

Příspěvekod Karlito » pon, 08 bře 2010 10:11

Jo. Zkontrolovat i rovinnost bloku!

-ka-
Červená,
je taky barva... :-)
+420 604 240 223
Uživatelský avatar
Karlito
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3172
Registrován: pát, 17 bře 2006 14:51
Bydliště: Holoubkov (ROkycany)

Příspěvekod tomto » pon, 08 bře 2010 10:20

tak kamoš mi psal že těsnění by sehnal za 800Kč, takže až budu mít čas pustím se do toho...

jen tak pro informaci na kolik by vyšla hlava??? Nechci to přivolávat, ale může se stát že bude rumplá....
Mitsubishi Pajero 2,3 TD
Uživatelský avatar
tomto
Návštěvník
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon, 22 úno 2010 07:41
Bydliště: Jevíčko

Příspěvekod edgarj » úte, 09 bře 2010 11:44

Taky se ale nejdřív mrkni na to jestli nemáš jen v háji tu guničku na víčku chladiče ajestli tato těsní celej systém a jestli ti po zahřátí trochu ztvrdnou hadice, jestli se natlakuje systém. Spousta lidiček mění těsnění pod palicí a voda jim pak teče do přepadovky zase.
Huš s papírama a proto "OFF" :-)

773 933 200

Díly na Pajera, spíš ropáci.
Uživatelský avatar
edgarj
Začátečník
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát, 07 srp 2009 21:40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Kubas 1A5 » úte, 09 bře 2010 12:13

edgarj píše:Taky se ale nejdřív mrkni na to jestli nemáš jen v háji tu guničku na víčku chladiče ajestli tato těsní celej systém a jestli ti po zahřátí trochu ztvrdnou hadice, jestli se natlakuje systém. Spousta lidiček mění těsnění pod palicí a voda jim pak teče do přepadovky zase.


Souhlas, pokud to tak bude, tak hlavu dolů, zjistit stav těsnění. Měl jsem přesně ten samý problém, byla prasklá mezi olejovým a vodním kanálem a tlakovalo to do chlazení. Hlavu bych dal do servisu, aby ji natlakovali a zjistili, zda je prasklá a kde. Pokud by byla na přístupném místě, tak jí zkusit nechat zavařit. Je to sice práce, ale furt lepší než kupovat novou makovici. Případně sehnat jinou, ale tam nemáš jistotu, že bude v cajku. stejně by se musela nechat alespoň srovnat a natlakovat taky.
Hodně štěstí a držim palce s opravou.
Kam nevidíš, tam přidej...
Mitsubishi Pajero Wagon 2,5TD Intercooler, BL 7, MT 33"
kubas@cbox.cz
Uživatelský avatar
Kubas 1A5
Tříkolkař
 
Příspěvky: 109
Registrován: pon, 08 říj 2007 18:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod tomto » úte, 09 bře 2010 13:31

díky chlapci mrknu na všechno co jste mi poradili..... :wink:

takže jestli jsem to dobře pochopil, tak ty hadice by měli být správně měkké??? a při prdlým těsnění tvrdnou??
Mitsubishi Pajero 2,3 TD
Uživatelský avatar
tomto
Návštěvník
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon, 22 úno 2010 07:41
Bydliště: Jevíčko

Příspěvekod Karlito » úte, 09 bře 2010 14:05

Ne, nesprávně jsi to pobrl.

Studenej motor = měké
S ohříváním motoru roste objem média a tím i tlak v chladícím systému (předpokládáme, že vše je OK) - roste to až do doby kdy víčko, nebo jiný bezpečnostní ventil upustí tlak do nějaké přednastavené úrovně.

PROČ? Protože zvýšeným tlakem v chladící soustavě výrazně posouváš bod varu média až k hranici 115 - 120°C a vo tom to je.

Takže tvrdé ano :wink: Při křuplým těsnění to dokáže vyházet vodu dřív, než by se měl sepnot například elektrický větrk na chladiči, nebo viskóza u jinejch strojů

-ka-
Červená,
je taky barva... :-)
+420 604 240 223
Uživatelský avatar
Karlito
Offroad bůh
 
Příspěvky: 3172
Registrován: pát, 17 bře 2006 14:51
Bydliště: Holoubkov (ROkycany)

Příspěvekod tomto » úte, 09 bře 2010 14:58

Karlito píše:Ne, nesprávně jsi to pobrl.

Studenej motor = měké
S ohříváním motoru roste objem média a tím i tlak v chladícím systému (předpokládáme, že vše je OK) - roste to až do doby kdy víčko, nebo jiný bezpečnostní ventil upustí tlak do nějaké přednastavené úrovně.

PROČ? Protože zvýšeným tlakem v chladící soustavě výrazně posouváš bod varu média až k hranici 115 - 120°C a vo tom to je.

Takže tvrdé ano :wink: Při křuplým těsnění to dokáže vyházet vodu dřív, než by se měl sepnot například elektrický větrk na chladiči, nebo viskóza u jinejch strojů

-ka-


díky moc za vysvětlení, už to chápu:-)ono je to tak nějak i logické-ale nikdy jsem se s tímto problémem nesetkal a neřil jej :wink:
Mitsubishi Pajero 2,3 TD
Uživatelský avatar
tomto
Návštěvník
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon, 22 úno 2010 07:41
Bydliště: Jevíčko

Příspěvekod Kubas 1A5 » stř, 10 bře 2010 12:05

Karlito píše:Ne, nesprávně jsi to pobrl.

Studenej motor = měké
S ohříváním motoru roste objem média a tím i tlak v chladícím systému (předpokládáme, že vše je OK) - roste to až do doby kdy víčko, nebo jiný bezpečnostní ventil upustí tlak do nějaké přednastavené úrovně.

PROČ? Protože zvýšeným tlakem v chladící soustavě výrazně posouváš bod varu média až k hranici 115 - 120°C a vo tom to je.

Takže tvrdé ano :wink: Při křuplým těsnění to dokáže vyházet vodu dřív, než by se měl sepnot například elektrický větrk na chladiči, nebo viskóza u jinejch strojů

-ka-


Souhlas. Pokud bude fouklý těsnění nebo nedejbože prasklou makovici, tak blbě jako u mě, tak ty hadice bude mít tvrdý hned i při studeným motoru. mě to navíc foukalo z válce do vody.
Kam nevidíš, tam přidej...
Mitsubishi Pajero Wagon 2,5TD Intercooler, BL 7, MT 33"
kubas@cbox.cz
Uživatelský avatar
Kubas 1A5
Tříkolkař
 
Příspěvky: 109
Registrován: pon, 08 říj 2007 18:29
Bydliště: Praha

Příspěvekod edgarj » pát, 12 bře 2010 11:08

A pokud bys měl palici ruplou, tak se rychle ozvi. Bude jedna nová k dispozici.
Huš s papírama a proto "OFF" :-)

773 933 200

Díly na Pajera, spíš ropáci.
Uživatelský avatar
edgarj
Začátečník
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát, 07 srp 2009 21:40
Bydliště: Olomoucko

Re: Prasklé těsnění pod hlavou?? Prosím o radu

Příspěvekod indy123456789 » stř, 26 dub 2017 11:15

zdravím Kubas 1A5 jak jsi vyřešil tlačení vody z válce do vody ? nový spodek ? díky
indy123456789
Špion
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř, 26 dub 2017 11:11


Zpět na Poradna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron